آرشیو اخبار

برگزاری کارگاه پیشگیری از شیوع بیماری  آنفلوانزا در حوزه علمیه خوهران زینبیه (سلام الله) شهرستان زهک

برگزاری کارگاه پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در حوزه علمیه خوهران زینبیه (سلام الله) شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۹۸/۹/۲۰ کارگاه پیشگیری از شیوع بیماری " آنفلوانزا " توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خوهران زینبیه (سلام الله) برگزار شد. در این کارگاه کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک ضمن تعریف بیماری آنفلوانزا به عنوان یک بیماری ویروسی که می‌تواند به دیگران منتقل شود، گفت: از جمله علایم شایع این بیماری شامل : سردردهای طولانی، گلو درد شدید، عطسه، اسهال و استفراغ را می توان نام برد. وی در خصوص راه‌های مقابله با این بیماری ویروسی، گفت: ویروس بیماری از لحاظ زمانی محدود است، یعنی یک پروسه زمانی دارد که باید این مدت طی شود. وی اظهار کرد: ویروس آنفلوانزا یک ویروس فرصت طلب است و برای جلوگیری از انتشار این بیماری بهتر است از ماسک استفاده شود .

ادامه مطلب
برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوانزاجهت پرسنل و سربازان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک برگزار شد. در این کارگاه آموزشی کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک ضمن اشاره به شیوع آنفلوانزا در فصل سرما، درباره علایم این بیماری، راههای انتقال، گروههای در معرض خطر، راههای پیشگیری و همچنین اقدامات لازم الاجرا در هنگام ابتلای فرد به این بیماری آموزشهای لازم را ارائه داد. وی در پایان خاطر نشان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین گروههای در معرض خطر بایستی هر سال قبل از آغاز فصل سرما، واکسن آنفلوانزا را تزریق نمایند و جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند .

ادامه مطلب
برگزاری کلاس آموزشی مدیریت پسماند

برگزاری کلاس آموزشی مدیریت پسماند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۹۸/۹/۴ کلاس آموزشی با عنوان مدیریت پسماند (عادی - پزشکی) توسط کارشناسان سلامت محیط جهت کارشناسان/کاردانان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در محل سالن کنفرانس این شبکه برگزار گردید. این کلاس با هدف آشنایی پرسنل بهداشتی با انواع پسماند و نحوه جمع آوری و دفع بهداشتی پسماند در روستاها و واحدهای بهداشتی، درمانی برگزار شد .

ادامه مطلب
برگزاری کلاس آموزشی جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب

برگزاری کلاس آموزشی جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۹۸/۹/۳ کلاس آموزشی با عنوان جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب توسط واحد سلامت محیط جهت کارشناسان/کاردانان مراکز خدمات جامع سلامت در محل سالن کنفرانس شبکه برگزار گردید. هدف از برگزاری این کلاس آشنایی پرسنل بهداشتی با اهمیت جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، انواع فاضلاب، آلوده کننده های فاضلاب، راههای دفع فاضلاب، علل جمع آوری و تصفیه فاضلاب بود .

ادامه مطلب
کنترل و نظارت شرکت تعاونی کشت و صنعت قارچ اوشیدا پروتئین سیستان

کنترل و نظارت شرکت تعاونی کشت و صنعت قارچ اوشیدا پروتئین سیستان

کارشناسان سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۹۸/۹/۲ در راستای کنترل و نظارت بر وضعیت بهداشتی شرکت تعاونی کشت و صنعت قارچ شهرستان زهک از کلیه واحدهای آن شامل : سالن های کشت، سردخانه نگهداری قارچ، اتاق بسته بندی و ... بازدید نمودند و جهت رفع نواقص مشاهده شده پسخوراند ارسال شد .

ادامه مطلب
بازرسی از نانوایی های بخش جزینک توسط کارشناسان سلامت محیط

بازرسی از نانوایی های بخش جزینک توسط کارشناسان سلامت محیط

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک از بازرسی نانواییهای بخش جزینک خبر داد. به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، دکتر مجتبی رفیق دوست گفت : کارشناسان سلامت محیط با هدف حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه در آبان ماه ۱۳۹۸ اقدام به اجرای طرح بازرسی بهداشتی از نانواییهای بخش جزینک نمودند. مدیر  شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک اظهار داشت: در این طرح که توسط کارشناسان سلامت محیط صورت گرفت، کلیه نواقص بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی نان جهت نمونه برداری به آزمایشگاه ارسال شد. دکتر رفیق دوست افزود : میزان استفاده از نمک در خمیر بایستی به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم آرد حداقل یک کیلوگرم نمک به خمیر اضافه گردد تا میزان نمک باقیمانده در نان بعد از پخت کمتر از ۱ درصد گردد. وی همچنین عنوان کرد: بازرسی از نانواییها جهت بررسی وضعیت بهداشتی به صورت مستمر در شهرستان زهک در حال انجام است. در این بازرسی که توسط کارشناسان سلامت محیط صورت گرفت، از تمام نانوایی های بخش جزینک بازدید و مسائل بهداشتی براساس چک لیست بازرسی شامل : وضعیت بهداشتی و ساختمانی مکان کسب، وضعیت بهداشتی کارگران و میزان نمک مصرفی در خمیر مورد بررسی قرار گرفت و در زمینه رعایت نکات بهداشتی شامل : استفاده از روپوش، کلاه، نظافت و نصب درب توری و همچنین اضافه نمودن نمک در حد مطلوب آموزشهای لازم به صورت چهره به چهره به نانوایان ارائه شد . گفتنی است در این بازرسی ۲ نانوایی اخطار تعطیلی، ۲ نانوایی معرفی به تعزیرات حکومتی و ۲ نانوایی نیز اخطار رفع نواقص دریافت نمودتد .

ادامه مطلب

برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا جهت گروههای مختلف جامعه در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک نظر به اهمیت افزایش سطح آگاهی جامعه از مخاطرات بیماری آنفلوآنزا و در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین آحاد مردم، جلسات آموزشی نظام مراقبت بیماری آنفلوآنزا برای گروههای مختلف جامعه به ویژه سفیران سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت برگزار شد. دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در این خصوص گفت : با بیان اینکه همواره پیشگیری از بهتر از درمان است هدف از برگزاری این جلسات را رعایت موارد و دستورالعمل های بهداشتی توسط افراد و انتقال مباحث آموزشی به گروههای مختلف در جهت ارتقای سطح آگاهی جامعه از خطر شیوع بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد. گفتنی است در این جلسات کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک مطالب آموزشی مرتبط با بیماری آنفلوآنزا و راههای پیشگیری از ابتلا و در صورت مبتلا شدن، راههای جلوگیری از شیوع بیماری را به گروههای مختلف جامعه به ویژه سفیران سلامت ارائه نمودند. همچنین در این جلسات، تراکت آموزشی بیماری آنفلوانزا بین آحاد مردم توزیع شد .

ادامه مطلب
برگزاری جلسات پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در مدارس شهرستان زهک

برگزاری جلسات پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در مدارس شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک جلسات آموزشی پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا با حضور کارشناسان، مراقبین سلامت و بهورزان در مدارس شهرستان زهک برگزار گردید. دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماریهای واگیر فصلی گفت: با انجام فعالیت های پیشگیرانه در مواجهه با بیماری های همه گیر فصلی مثل آنفلوانزا درصد موارد ابتلا و هزینه های درمانی کاهش می یابد. وی افزود: مدارس به عنوان یک محیط اجتماعی بیشتردر معرض بیماریهای همه گیر قرار دارند و رعایت نکات بهداشت فردی و گروهی توسط دانش آموزان و معلمان و اجرای آموزش های لازم در پیشگیری ازبیماری های واگیر در مدارس موثر است. گفتنی است شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک با هدف افزایش آگاهی عمومی، جلسات آموزشی را با همکاری آموزش و پرورش در مدارس برگزار نموده است تا دانش آموزان، مدیران و معلمین مدارس با اصول پیشگیری از بیماری آنفلوانزا آشنا شوند. همچنین در این جلسات تراکت آموزشی آنفلوانزا بین دانش آموزان توزیع گردید .

ادامه مطلب
برگزاری کارگاه پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا جهت مدیران و رابطین بهداشتی مدارس

برگزاری کارگاه پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا جهت مدیران و رابطین بهداشتی مدارس

در تاریخ ۹۸/۹/۱۶ کارگاه آموزشی پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا جهت مدیران و رابطین بهداشتی مدارس در شهرستان زهک برگزار شد . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک درراستای ارتقای وضعیت سلامت دانش آموزان و با توجه به فرارسیدن فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوانزا کارگاه آموزشی پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا با حضور سرپرست آموزش و پرورش و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان جهت مدیران و رابطین بهداشتی مدارس در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان زهک برگزار شد. سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان زهک در ابتدای این کارگاه اموزشی ضمن تشکر از همکاری شبکه بهداشت و درمان در خصوص برگزاری این کارگاه آموزشی افزودند: مهمترین عنصر در یک زندگی سالم متکی بر خود آگاهی است. ایشان هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی مدیران و رابطین بهداشتی مدارس با راههای پیشگیری و جلوگیری از گسترش بیماریهای مسری و واگیردار منجمله آنفلوانزا که در این روزها و با شروع فصل سرما رواج و گسترش یافته است و همچنین آموزش به دانش آموزان در خصوص راههای پیشگیری از این بیماری عنوان نمود.  در ادامه کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی در خصوص تعریف بیماری، راه‌های انتقال، دلایل اهمیت مراقبت بیماری آنفلوانزا، افراد در معرض خطر بیماری، پیشگیری از انتشار بیماری، آنفلوانزای پرندگان و اهمیت انتقال آن به انسان و مراقبت موارد انسانی مشکوک به آنفلوانزای پرندگان توضیحات را ارائه نمودند .

ادامه مطلب
برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا در محل فرمانداری زهک

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا در محل فرمانداری زهک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع آنفلوانزا در شهرستان مذکور : رعایت بهداست فردی بهترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا است به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۹۸/۹/۱۳ جلسه پیشگیری از شیوع آنفلوانزا با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیر شبکه بهداشت و درمان، مدیران و نمایندگان ادارات و نهادهای متولی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد . در این جلسه دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک ضمن تاکید بر آگاه سازی عمومی در خصوص راهکارهای پیشگیرانه از شیوع بیماری آنفولانزا تصریح کرد: اطلاع یابی از شیوه های پیشگیرانه در خصوص بیماری ها سهم بسزایی در کاهش هزینه های درمان به همراه دارد . دکتر رفیق دوست رعایت بهداشت فردی را بهترین راه برای پیشگیری دانست و گفت: والدین نسبت به آموزش رعایت نکات بهداشتی به دانش آموزان اقدام کنند و در صورت بروز بیماری ضمن مراجعه به پزشک، استراحت و استفاده از مایعات فراوان را در دستور کار قرار دهند . وی همچنین رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی منظم دست با مواد ضد عفونی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال را از راهکارهای اصلی برای پیشگیری از این بیماری دانست. در این جلسه دستگاههای عضو، گزارشی از فعالیتهای پیشگیرانه ارائه نمودند و در پایان مقرر شد : جلسه آموزشی و برنامه ریزی پیشگیری از شیوع آنفلوانزا در مدارس جهت مدیران مراکز آموزشی توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در اسرع وقت تشکیل گردد .

ادامه مطلب