آرشیو اخبار

دیدار مدیر شبکه بهداشت و درمان با رئیس و پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان زهک

دیدار مدیر شبکه بهداشت و درمان با رئیس و پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۳۹۹/۷/۶ مدیر و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با رئیس و کارکنان دامپزشکی دیدار و گفتگو کردند . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، با اشاره به وظایف خطیر و نقش بی بدیل دامپزشکی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام، اظهار داشت: دامپزشکی نقش موثری در امنیت غذایی مردم ایفا می کند و کنترل و نظارت و حفظ سلامت فرآورده های خام دامی و به تبع آن حفظ سلامت مصرف کنندگان از اولویت های اصلی می باشد . دکتر رفیق دوست در ادامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای شبانه روزی دامپزشکی در کنترل بیماریها افزود: با توجه به بروز بیماریها و مخاطرات امروزه در سلامت جامعه، نظارت های دامپزشکی بیش از پیش مورد نیاز می باشد زیرا که در صورت سرایت بیماری از دام به انسان، علاوه بر اینکه سلامت انسان را به مخاطره می اندازد از لحاظ اقتصادی نیز خسارت هایی به بار می آورد . مهندس رافع شیخی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زهک نیز ضمن تشکر از مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: در راستای پیشگیری از بیماریهای واگیر دامی و بیماریهای مشترک انسان و دام، نیاز به همکاری و ارتباط متقابل با شبکه بهداشت و درمان داریم . در پایان با اهداء لوح سپاس از رئیس و کلیه پرسنل دامپزشکی قدردانی شد .

ادامه مطلب
برپایی ایستگاه سلامت در محل نماز جمعه شهرستان زهک

برپایی ایستگاه سلامت در محل نماز جمعه شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۳۹۹/۷/۴ به مناسبت هفته دفاع مقدس، ایستگاه سنجش سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی در محل نماز جمعه این شهرستان برپا گردید. در این ایستگاه اقداماتی از قبیل ویزیت رایگان و سنجش فشار خون نماز گزاران انجام گرفت همچنین لمینت آموزشی بیماری کووید ۱۹ توزیع و آموزش در خصوص بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی از جمله شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به نمازگزاران ارائه شد .

ادامه مطلب
ویزیت رایگان بیماران در دومین روز از هفته دفاع مقدس

ویزیت رایگان بیماران در دومین روز از هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در دومین روز از هفته دفاع مقدس ویزیت رایگان بیماران در روستای پلگی خمر از توابع شهرستان زهک توسط تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان و کانون بسیج جامعه پزشکی انجام گرفت . در این برنامه سالمندان و بیماران فشارخون بالا، بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به بیماریهای تنفسی توسط پزشک ویزیت شدند و آموزش های لازم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و لزوم استفاده از ماسک آموزش های لازم ارائه شد .

ادامه مطلب
نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در خصوص بازگشایی مدارس در شهرستان زهک

نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در خصوص بازگشایی مدارس در شهرستان زهک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک از نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس شهرستان زهک خبر داد . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان با اشاره به بازگشایی مدارس و نظارت کارشناسان، مراقبین سلامت و بهورزان بر رعایت کامل نکات بهداشتی در مدارس گفت: پرسنل بهداشتی با حضور در مدارس شهرستان زهک ضمن بازدید، آموزش های لازم در زمینه رعایت اصول بهداشت فردی و تنفسی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی را به دانش آموزان و معلمین ارائه نمودند . دکتر مجتبی رفیق دوست افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، نظارت و بازرسی از مدارس شهرستان زهک توسط پرسنل بهداشتی به صورت مستمر صورت می گیرد . او اضافه کرد: کلیه معلمان و دانش آموزان در هنگام حضور در مدرسه،ضمن رعایت نکات بهداشتی باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدرسه ضروری است .

ادامه مطلب