آرشیو اخبار

مراسم کلنگ زنی خانه بهداشت روستای مستیخون شهرستان زهک

مراسم کلنگ زنی خانه بهداشت روستای مستیخون شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ مراسم کلنگ زنی خانه بهداشت مستیخون با حضور دکتر میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل، مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک، معاونین وجمعی ازکارکنان دانشگاه، معتمدین و ریش سفیدان روستا برگزار شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک ضمن خوشامدگویی اظهار داشت : در پیشبرد اهداف سلامت در خصوص طرح های در دست احداث شبکه بهداشت درمان، ساختمان جدید خانه بهداشت روستای مستیخون در یک طبقه با مساحت ۲۱۰ متر مربع با نظارت دفتر فنی معاونت توسعه دانشگاه احداث می شود. وی در ادامه افزود : این خانه بهداشت دارای یک روستای اصلی و چهار روستای قمر می باشد که به جمعیتی بالغ بر ۹۲۶ نفر خدمات بهداشتی ارائه می دهد و سعی ما بر این است با احداث این خانه بهداشت، بتوانیم خدمات بهتری با شرایط مطلوب تر به مردم ارائه شود دکتر میرزایی خدمات رسانی به مردم را یکی از اهداف اصلی مجموعه دانشگاه عنوان کرد و افزود : تلاش همه ما بر این است که بتوانیم از تمامی راه حل ها و ظرفیت ها برای بهبود خدمات دهی در حوزه سلامت بهره گیریم و خدمات سلامت را حتی در دورترین نقاط به مردم عزیزمان ارائه نماییم .

ادامه مطلب
بازدید فرماندار از پروژه های در حال ساخت شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک

بازدید فرماندار از پروژه های در حال ساخت شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک به همراه دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان از پروژه های در حال ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک و پایگاه سلامت شماره یک زهک بازدید نمودند . در ابتدا دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن عرض خوش آمدگویی عنوان کرد : با توجه به پیشبرد مسائل بهداشتی ،ارائه خدمات به مردم به صورت مطلوب حائز اهمیت است. وی در ادامه با توجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه ها عنوان کردند، که این پروژه های رو به اتمام و در سریع ترین زمان آماده افتتاح و بهره برداری است . در پایان مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان عنوان کرد : در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، مجموعه فرمانداری به صورت جد پیگیر است که هر چه سریع تر مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان مرتفع گردد .

ادامه مطلب
آغاز طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان زهک

آغاز طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ عملیات ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال سال ۱۴۰۰ در شهرستان زهک آغاز شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در خصوص اجرای این طرح بیان کرد: با توجه به شرایط خاص جامعه برنامه ریشه کنی فلج اطفال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان از ۲۵ دی ماه به مدت ۴ روز در سطح شهرستان اجرا می گردد . وی در ادامه افزود : عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال مطابق سال های گذشته در ۴ روز شامل دو روز اول در مناطق روستایی و دو روز دوم در منطقه شهری جهت متولدین ۲۵ دیماه ۱۳۹۵ تاکنون انجام می پذیرد و در این نوبت تمامی کودکان زیر ۵ سال بر علیه ویروس وحشی فلج اطفال واکسینه می گردند. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، اهداف برنامه را دستیابی به پوشش صد در صد ایمن سازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجرین در ریشه کنی فلج اطفال عنوان کرد . گفتنی است در این طرح، کلیه کودکان زیر ۵ سال (ایرانی ۹۹۱۸ نفر و غیرایرانی ۱۴۵۳ نفر) طی دو مرحله صرف نظر از انجام واکسیناسیون قبلی، دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال را توسط ۹۰ تیم عملیاتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک دریافت می کنند .

ادامه مطلب
برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت گرامیداشت دوازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار "تغذیه،کرونا،واکسیناسیون"(۱۵ لغایت ۳۰ دیماه) در محل مصلی الغدیر شهرستان زهک

برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت گرامیداشت دوازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار "تغذیه،کرونا،واکسیناسیون"(۱۵ لغایت ۳۰ دیماه) در محل مصلی الغدیر شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ایستگاه سنجش سلامت توسط تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان در محل نماز جمعه شهرستان زهک برپا شد . در این ایستگاه اقداماتی از قبیل : آموزش و توزیع پمفلت در خصوص تغذیه در دوران بیماری کووید ۱۹ و کنترل قند خون و سنجش فشار خون نمازگزاران انجام گرفت.

ادامه مطلب
برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی

برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ مراسم بزرگداشت و بیعت با سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی با حضور امام جمعه معزز شهرستان، نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان استان، فرماندار، مدیر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان، فرماندهان سپاه، مسئولین و جمع کثیری از مردم شهید پروز شهرستان زهک در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) شهر جزینک برگزار شد . امام جمعه معزز شهرستان زهک در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام، بیان داشت: شهادت بالاترین پاداش و مزد مجاهدات فی سبیل الله است. حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای پوراندخت ادامه داد: شهدا وارستگانی بودند که از مادیات و تعلقات دنیوی بریدند و به سوی معنویات الهی و مجاهدت در راه خدا به شهادت رسیدند. حجت الاسلام علی اکبرپور نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان موضوع امنیت، آرامش و استقلال میهن اسلامی را مرهون خون پاک شهدای والامقام و رشادت های ایثارگران عزیز عنوان کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم به پاس قدر شناسی این نعمات و از خودگذشتگی های شهداء و ایثارگران، راهشان را ادامه بدهیم زیرا به برکت خون شهدا امروز در جهان دارای عزت و سربلندی هستیم. در ادامه کلیه مدعوین با حضور در گلزار شهدای شهر جزینک و ذکر فاتحه، مزار سردار شهید حاج قاسم میرحسینی جانشین لشکر ۴۱ ثارالله را غبار روبی و عطر افشانی کردند و با آرمان های والای این سرداران والامقام تجدید پیمان کردند.

ادامه مطلب
مشارکت در بزرگداشت مراسم ۹ دی "روز بصیرت"

مشارکت در بزرگداشت مراسم ۹ دی "روز بصیرت"

مراسم گرامیداشت نهم دی ماه روز بصیرت امروز با حضور مدیر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان، اقشار مختلف مردم ،کلیه ادارات و سازمان ها در مصلی الغدیر شهرستان زهک برگزار گردید به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، دکتر مجتبی رفیق دوست به همراه جمعی از کارکنان و همراه با مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم با حضور در مصلی این شهر یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشتند و ضمن بیعت با آرمانهای رهبر فرزانه انقلاب، سیاست های غلط آمریکای جنایتکار را محکوم کردند.

ادامه مطلب
برگزاری کارگروه ویژه در راستای پوشش کامل واکسیناسیون کووید ۱۹

برگزاری کارگروه ویژه در راستای پوشش کامل واکسیناسیون کووید ۱۹

برگزاری کارگروه ویژه در راستای پوشش کامل واکسیناسیون کووید ۱۹ به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ با توجه به شناسایی سویه جدید کرونا در کشور و لزوم ایمن سازی سریع جامعه در مقابله با کرونا امیکرون، کارگروه ویژه ای در راستای دستیابی به پوشش مطلوب واکسیناسیون کووید ۱۹ گروههای هدف با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زهک تشکیل شد . در ابتدای جلسه دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان مجموعه اقدامات انجام گرفته در راستای پوشش مطلوب واکسیناسیون کووید ۱۹ جامعه هدف را بیان کرد و اظهار داشت: در ماههای گذشته با توجه به اجرای برنامه واکسیناسیون همگانی بر علیه بیماری کووید ۱۹ سیر صعودی موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر به شدت کاهش یافت، بر همین اساس با همکاری تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان بتوانیم پوشش واکسیناسیون گروههای سنی را کامل کنیم تا ایمنی جمعی بر علیه این بیماری دست حاصل شود . وی افزود: بی‌تردید مقاومت عده ای برای انجام واکسیناسیون ما را در مسیر دستیابی به سلامت همگانی با مشکل مواجه می کند ضمن اینکه  اجتناب از تزریق واکسن امکان جهش ویروس را فراهم می‌کند و این مسئله بسیار خطرناک است. مدیر شبکه بهداشت و درمان در ادامه گفت: با توجه به شناسایی سویه جدید کرونا در کشور بنام امیکرون که در چند روز گذشته در کشور شناسایی شده است و اینکه امیکرون قدرت ساریت به مراتب بیشتری نسبت به دلتا دارد، تزریق نوبت دوم و پس از آن نوبت سوم واکسیناسیون کرونا مورد تأکید است لذا باید که هر تدبیری لازم است برای تزریق نوبت های دوم و سوم انجام شود. مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک در این جلسه با اشاره به روند واکسیناسیون افراد علیه بیماری کووید ۱۹ در شهرستان گفت: روند واکسیناسیون باید بر اساس دستورالعمل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان صورت گیرد و ضروری است تمامی دستگاههای اجرایی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند. فرماندار شهرستان زهک با قدردانی از تلاش دست اندرکاران در پوشش مطلوب واکسیناسیون با تاکید بر رفع نواقص احتمالی و ترغیب بیشتر مردم برای دریافت واکسن، از بخشدارانی که میزان پوشش جمعیت دریافت واکسن در مناطق آنها پایین‌تر است خواست هرچه سریعتر با بررسی و اعلام سریع علت برای رفع آن اقدام کنند.

ادامه مطلب