آرشیو اخبار

متن پیام دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی

بسم الله الرحمن الرحیم یا مقلب القلوب و الابصار/یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال/ حول حالنا الی احسن الحال   با نام و یاد خداوند متعال و با درود بر پیامبر اعظم (ص) و خاندان مطهرش    در آستانه حلول بهار طبیعت ، خداوند متعال را شاکریم که توفیق دستیابی به برگی دیگر بر دفتر زندگی را به ما عطا فرمود. بهار، مقدمه تغییر و تحول و سرآغاز رویش و تکامل است و رمز ماندگاری و رستگاری نیز منوط به تغییر و تحول، تلاش و پویائی، خلاقیت و اندیشه ورزی، نوخواهی و نواندیشی است سال ۱۳۹۹، سال بسیار پرکاری برای کارکنان حوزه سلامت شهرستان بود. از سال گذشته تاکنون بیماری کرونا ویروس زندگی همه ما را تحت تاثیر خود قرار داد مدافعان سلامت بودند که با ایثار، ازخودگذشگی و شجاعت تمام در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و خود را وقف خدمت به مردم نمودند که جای بسی قدر دانی دارد. گذشته را با موفقیت های بسیار و تجربه های تلخ و شیرین آن، به تاریخ می سپاریم . بی تردید در سال ۱۴۰۰ امیدوارتر ، پرتلاش تر، پیگیرتر و با انگیزه تر کار خواهیم کرد و انشاالله سال جدید، سالی پر بار برای بخش سلامت شهرستان زهک خواهد بود و بر این باور داریم؛ چراکه به همت و تلاش همکاران اعتقاد و اعتماد داریم. اینجانب ضمن ابراز قدردانی قلبی به پاس یکسال تلاش و کوشش صادقانه همکاران عزیز، فرا رسیدن سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را خدمت کلیه همکارلن محترم صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، سلامتی و توفیق روزافزون شما تلاشگران عرصه سلامت و خانواده های محترمتان را از درگاه حضرت حق مسالت می نمایم . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک

ادامه مطلب
برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز در محل نماز جمعه شهرستان زهک

برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز در محل نماز جمعه شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ ایستگاه سنجش سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز در محل نماز جمعه این شهرستان برپا گردید . در این ایستگاه اقداماتی از قبیل ویزیت رایگان و سنجش فشار خون، قند خون و تب سنجی کلیه نماز گزاران انجام گرفت و توسط اعضای تیم سلامت آموزش های لازم در خصوص بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی از جمله شستشو و ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات،مهمانی ها و اماکن شلوغ به نمازگزاران ارائه شد . کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک

ادامه مطلب

اجرای عملیات ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در روز دوم در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ نوبت دوم عملیات ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال سال ۱۳۹۹ با مراجعه بهورزان درب منازل در مناطق روستایی انجام شد . گفتنی است عملیات ایمن سازی تکمیلی همانند مرحله قبل در ۴ روز شامل دو روز اول در مناطق روستایی و دو روز دوم در منطقه شهری جهت متولدین ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ تاکنون انجام می پذیرد و در این نوبت تمامی کودکان زیر ۵ سال بر علیه ویروس وحشی فلج اطفال واکسینه می گردند.

ادامه مطلب

طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال نوبت دوم در شهرستان زهک آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ نوبت دوم عملیات ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال سال ۱۳۹۹ در شهرستان زهک آغاز شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در خصوص اجرای این طرح فرمود: با توجه به شرایط خاص جامعه در مقابله با بیماری کووید ۱۹، برنامه ریشه کنی فلج اطفال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان از ۱۶ اسفند ماه به مدت ۴ روز آغاز شد. وی بیان کرد:عملیات ایمن سازی تکمیلی همانند مرحله قبل در ۴ روز شامل دو روز اول در مناطق روستایی و دو روز دوم در منطقه شهری جهت متولدین ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ تاکنون انجام می پذیرد و در این نوبت تمامی کودکان زیر ۵ سال بر علیه ویروس وحشی فلج اطفال واکسینه می گردند. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک بیان نمود : اهداف برنامه را دستیابی به پوشش صد در صد ایمنسازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجرین در ریشه کنی فلج اطفال عنوان گفتنی است در این طرح، کلیه کودکان زیر ۵ سال (ایرانی - ۹۹۱۸ نفر و غیرایرانی - ۱۴۵۳ نفر) در دوم صرف نظر از انجام واکسیناسیون قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال را توسط ۹۰ تیم عملیاتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک دریافت می نمایند .

ادامه مطلب
اجرای طرح ضربت به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروزی در سطح شهرستان زهک

اجرای طرح ضربت به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروزی در سطح شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در راستای اجرای طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ طرح ضربت بازرسی از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط کارشناسان/کاردانان بهداشتی در سطح شهر زهک به مرحله اجرا درآمد . در این بازدید نمونه برداری مواد غذایی مشکوک، جمع آوری مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته و کلرسنجی آب آشامیدنی انجام گرفت و در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی لازم در اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در زمینه مقابله با ویروس کرونا، به متصدیان آموزش ارائه شد.

ادامه مطلب
جلسه توجیهی طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک برگزار شد

جلسه توجیهی طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ جلسه توجیهی عملیات ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال سال ۱۳۹۹ با حضور دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان، کارشناسان ستادی و مسئولین و کاردانان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان برگزارشد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در خصوص اجرای این طرح گفت : با توجه به شرایط خاص جامعه در مقابله با بیماری کووید ۱۹، مرحله دوم عملیات ایمن سازی فلج اطفال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان از ۱۶ اسفند ماه به مدت ۴ روز اجرا خواهد شد . مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک بیان نمود : عملیات ایمن سازی تکمیلی همانند مرحله قبل در ۴ روز شامل دو روز اول در مناطق روستایی و دو روز دوم در منطقه شهری جهت متولدین ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ تاکنون انجام می پذیرد و در این نوبت تمامی کودکان زیر ۵ سال بر علیه ویروس وحشی فلج اطفال واکسینه می گردند . دکتر رفیق دوست اهداف برنامه را دستیابی به پوشش صد در صد ایمنسازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجرین در ریشه کنی فلج اطفال عنوان کرد . گفتنی است در این طرح، کلیه کودکان زیر ۵ سال (ایرانی - ۹۹۱۸ نفر و غیرایرانی - ۱۴۵۳ نفر) در مرحله دوم صرف نظر از انجام واکسیناسیون قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال را توسط ۹۰ تیم عملیاتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک دریافت می نمایند .

ادامه مطلب
جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اولویت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ در شهرستان زهک

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اولویت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۵ جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اولویت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ با حضور مهندس اربابی فرماندار شهرستان، دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان و مسئولین و نمایندگان ادارات عضو کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت بیماری کووید ۱۹ در سطح شهرستان ارائه نمودند و مهمترین اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان را در راستای مقابله با بیماری کرونا ارائه نمودند . وی در ادامه گفت: سلامتی مردم برای ما اولویت اصلی است و با توجه به وضعیت بیماری در سطح جامعه، باید همچنان بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی شامل بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی و گندزدایی مستمر محیط اهتمام داشته باشیم . مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک در این جلسه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز ، مردم باید در مراکز و اماکن عمومی به پروتکل های بهداشتی عمل نمایند تا در وضعیت بحرانی قرار نگیریم . مهندس اربابی در ادامه گفت: پروتکل های بهداشتی بایستی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان اجرا گردد تا بتوانیم با مشارکت و همیاری مردم گام موثری در راستای مقابله با ویروس کرونا برداریم . وی همچنین به مشکلات سلامت محیط شهرستان پرادختند و همکاری دستگاههای اجرایی را در جهت رفع این مشکلات خواستار شدند . در ادامه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبلی، در خصوص رفع معضلات و مشکلات سلامت محیط شهرستان تصمیمات لازم اتخاذ شد .

ادامه مطلب
برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت هفته ملی سلامت مردان در محل نماز جمعه شهرستان زهک

برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت هفته ملی سلامت مردان در محل نماز جمعه شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ایستگاه سنجش سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی به مناسبت هفته ملی سلامت مردان در محل نماز جمعه این شهرستان برپا گردید . در این ایستگاه اقداماتی از قبیل ویزیت رایگان و سنجش فشار خون، قند خون و تب سنجی کلیه نماز گزاران انجام گرفت و توسط اعضای تیم سلامت آموزش های لازم در خصوص بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی از جمله شستشو و ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به نمازگزاران ارائه شد .

ادامه مطلب