آرشیو اخبار

نشست سیاسی اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت درمان  و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک

نشست سیاسی اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت درمان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ نشست سیاسی اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی با ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک برگزار شد. دکتر رفیق دوست، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ضمن اعلام حضور در پای صندوق آرا انتخابات، کلیه همکاران را به شرکت پر شور در این انتخابات دعوت می نماید. وی افزود، شرکت و حضور در انتخابات وظیفه شرعی همه ماست. سرهنگ حیدری راد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، از مدیر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک تشکر و قدر دانی کرد. حیدری افزود، انتخابات رقابت میان احزاب سیاسی کشور نیست بلکه یک طرف این انتخابات نظام سلطه و طرف دیگرش ملت ایران اسلامی قرار دارند و یقیناُ مشارکت حداکثری در این انتخابات به منزله شکست راهبردهای استکبار جهانی محسوب می شود. ایشان بیان کردند، مهم حضور در انتخابات است و براساس شاخص های مقام معظم رهبری و بصیرت به فرد اصلح راُی بدهیم.

ادامه مطلب
افتتاح پایگاه سلامت در شهر زهک توسط خیر نیک اندیش حاج حسین سعادت

افتتاح پایگاه سلامت در شهر زهک توسط خیر نیک اندیش حاج حسین سعادت

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۳ آئین کلنگ زنی پایگاه سلامت در شهر زهک با زیر بنا ۱۵۰ متر مربع و هزینه پنج میلیارد ریال و جمعیت ۶۰۰۰ هزار نفری با حضور دکتر حسینعلی شهریاری رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور،دکتر میرزایی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی زابل،مهندس غلامرضا اربابی فرماندار محترم شهرستان زهک و دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک برگزار شد. کلنگ زنی پایگاه سلامت در شهر زهک با زیر بنا ۱۵۰ مربع ، هزینه پنج میلیارد ریال توسط خیر نیک اندیش حاج حسین سعادت و همکاری مجمع خیرین سلامت کشور و استان ساخته خواهد شد.

ادامه مطلب
اجرای طرح بسته امنیت غذایی در شهرستان زهک

اجرای طرح بسته امنیت غذایی در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، دکتر مجتبی رفیق دوست در این خصوص گفت : طرح بسته امنیت غذایی با مشارکت واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، کمیته امداد امام خمینی ره، بهزیستی، هلال احمر و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با هدف افزایش کمی و کیفی سیاست های بهبود تغذیه و امنیت غذای شهرستان اجرا می گردد . دکتر رفیق دوست افزود : براساس مطالعات سمپات (سامانه ملی پایش امنیت تغذیه) و طبقه بندی شاخص های کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی، اقلیمی، بهداشتی و تغذیه ای مرتبط با امتیت غذایی، استان سیستان و بلوچستان در حیطه بسیار ناامن غذایی طبقه بندی شده است که در همین راستا برای بهبود این عوامل مشارکت و همکاری بین بخشی را می طلبد . وی با تاکید بر اینکه نگاه این برنامه توسعه امنیت غذایی جامعه است، گفت: اجرای بسته امنیت غذا و تغذیه (الگوی باغ) در شهرستان زهک با هدف کاهش وضعیت نا امن غذایی به میزان ۵۰ درصد،‌ افزایش دانش،نگرش و مهارت جمعیت در زمینه سواد غذا و تغذیه و ورود خانوارها با وضعیت ناامنی به فرایند خوداتکایی است . گفتنی است جلسه هماهنگی اجرای این طرح با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان واحدهای بهبود تغذیه جامعه و آموزش و ارتقای سلامت شبکه در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد .

ادامه مطلب
ویزیت رایگان روستای خالقداد

ویزیت رایگان روستای خالقداد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ویزیت رایگان بیماران در روستای خالقداد از توابع شهرستان زهک انجام گرفت . در این برنامه کنترل قند خون، فشار خون و غربالگری افراد مشکوک به کرونا توسط اعضای تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت قلعه نو با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان انجام گردید و آموزش های لازم در راستای استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستشوی مرتب دست ها به خانوارها ارائه شد .

ادامه مطلب
جلسه مشترک ستاد هماهنگی بیمه سلامت روستاییان و عشایر در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان زهک

جلسه مشترک ستاد هماهنگی بیمه سلامت روستاییان و عشایر در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ جلسه مشترک ستاد هماهنگی بیمه سلامت روستاییان و عشایر با محوریت، پزشک خانواده، نظام ارجاع، نسخه نویسی الکترونیک با ریاست مهندس اربابی فرماندار شهرستان، دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان و مهندس نامجو ریاست اداره بیمه سلامت، مسئولین مراکز و کارشناسان مربوطه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک بیان نمودند، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در منطقی کردن تجویز دارو تاثیر بسزایی دارد، از دیگر مزایای این طرح می توان به جلوگیری از مصرف کاغذ ، جلوگیری از سوء استفاده از نسخ کاغذی، کنترل رفتار بیمه شدگان و بدست آوردن آمار و اطلاعات برای برنامه ریزی اشاره کرد. مهندس اربالی فرماندار شهرستان زهک در این جلسه ضمن عرض تشکر از مدافعان سلامت بیان کردند، در جهت توسعه و جهش امر بسیار خوبی را عنوان ، و بحث نسخه نویسی الکترونیک یکی از الزامات حوزه درمان است. ایشان افزودند، موضوع درمان در عصر امروز باید بتواند از تکنولوژی های روز استفاده کند که یکی از این تکنولوژی ها ، فناوری اطلاعات است. مهندس نامجو ریاست اداره بیمه سلامت در خصوص این طرح افزودند، امروز استحقاق سنجی توسط سازمان بیمه گر به صورت کامل در حال انجام است و بیش از ۹۵ درصد داروخانه ها به این سیستم متصل شده اند تا قابلیت دریافت نسخه الکترونیک و نسخه پیچی الکترونیک را هم داشته باشند. وی افزود، پزشکان در کوتاه ترین زمان با دیدی باز می توانند تصمیم بگیرند.

ادامه مطلب