خبر داخلی - آرشیو

آغاز رزمایش گام سوم بسیج ملی مبارزه با شیوع کرونا ویروس در شهرستان زهک

آغاز رزمایش گام سوم بسیج ملی مبارزه با شیوع کرونا ویروس در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک ، رزمایش بسیج گام سوم بسیج ملی مقابله با کرونا ویروس توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و با همکاری سایر ادارات در سطح شهرستان زهک آغاز شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در این خصوص گفت: با توجه به افزایش نگران کننده موارد ابتلا به کرونا ویروس در سطح منطقه، رزمایش گام سوم بسیج ملی مقابله با کرونا ویروس در تاریخ های ۳۰ و ۳۱ تیرماه توسط کارشناسان شبکه و با همکاری سایر ادارات ذیربط در سطح شهرستان زهک و سایر شهرستان های منطقه سیستان در حال اجرا است . دکتر رفیق دوست هدف از اجرای این طرح را اجرای بازرسی های کنترلی در خصوص کرونا ویروس دانست و افزود : در اجرای این طرح کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به ادارات، اصناف، اماکن شلوغ و مراکز تهیه و توزیع مراجعه و ضمن بازدید از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی، در خصوص رعایت بهداشت فردی و تنفسی و فاصله گذاری اجتماعی آموزش های لازم به کارکنان و متصدیان ارائه می گردد .

ادامه مطلب
بازدید از پاتوق های سطح شهرستان زهک

بازدید از پاتوق های سطح شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک از پاتوق ها و مناطق پرخطر سطح شهرستان زهک توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و کانون بسیج جامعه پزشکی بازدید بعمل آمد . در این بازدید افراد حاضر در این پاتوق ها از نظر علائم کرونا بررسی شدند همچنین مشاوره در خصوص پرهیز از رفتارهای پر خطر جنسی و استفاده از وسایل محافظتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای نقص ایمنی و آموزش در خصوص پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از بیماری کرونا به این افراد ارائه شد .

ادامه مطلب
بازدید مشترک از نانوایی های شهری و روستایی شهرستان زهک

بازدید مشترک از نانوایی های شهری و روستایی شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اقدامات مرتبط به منظور کنترل این بیماری در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله نانوایی ها که مورد مراجعه عموم مردم است به این منظور تیم بازرسی متشکل از نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، اداره صمت و اماکن نیروی انتظامی بازدید انجام گرفت در این بازدید رعایت موازین بهداشتی توصیه شده در نانوایی ها، اجرای پروتکل های بهداشتی، طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و تنفسی مورد بررسی قرار گرفت . همچنین از ۱۸ واحد نانوایی های سطح شهرستان زهک، تعداد ۸ واحد نانوایی که نواقص بهداشتی در آنها مشاهده شد، اخطاریه بهداشتی صادر گردید .

ادامه مطلب
بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان زهک

بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان زهک

از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان زهک بازدید انجام گرفت . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح روستاهای تحت پوشش شهرستان زهک توسط پرسنل بهداشتی این شبکه بازدید بعمل آمد . در این بازدید مواد غذایی بررسی و نمونه برداری مواد غذایی مشکوک، جمع آوری مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط پرسنل بهداشتی انجام گرفت و بر نحوه انجام مراقبت‌های بهداشتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا، رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نظارت شد . همچنین در این بازدید تراکت آموزشی در خصوص بیماری کرونا توزیع شد و در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی و لزوم استفاده از ماسک به متصدیان این مراکز آموزش های لازم ارائه شد .

ادامه مطلب
بازدید کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک از رعایت نکات بهداشتی در نانوایی ها

بازدید کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک از رعایت نکات بهداشتی در نانوایی ها

با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اقدامات مرتبط به منظور کنترل این بیماری در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله نانوایی ها که مورد مراجعه عموم مردم است؛ رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در نانوایی ها بیشتر مورد توجه است. به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک؛ از تعدادی نانوایی های سطح شهرستان زهک توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بازدید بعمل آمد. در این بازدید وضعیت رعایت نکات بهداشتی توصیه شده در نانوایی ها، اجرای پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت همچنین آموزش های لازم درخصوص جلوگیری از انتشار ویروس کرونا با رعایت اصول بهداشتی در نانوایی ها و استفاده از ماسک برای حفظ سلامت کارکنان و مشتریان به شاغلین در نانوایی ها ارائه شد .

ادامه مطلب