خبر داخلی - آرشیو

بازدید مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک از اجرای عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال

بازدید مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک از اجرای عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ مدیر شبکه بهداشت و درمان به همراه کارشناسان ستادی با حضور در منطقه شهری و حاشیه ای از نحوه اجرای مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال که از ۲۵ بهمن ماه آغاز شده بود، بازدید نمودند. این طرح در تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان با مراجعه خانه به خانه با حضور پرسنل بهداشتی کودکان زیر ۵ سال در برابر بیماری فلج اطفال با خوراندن دو قطره واکسن  ایمن می شوند . کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک

ادامه مطلب
طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان زهک

طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ مراسم افتتاحیه عملیات ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال سال ۱۳۹۹ با حضور مهندس اربابی فرماندار، مهندس سرابندی معاون فرماندار، دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان، کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی و کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان جهت کودکان زیر ۵ سال در شهرستان زهک آغاز شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در خصوص اجرای این طرح گفت : با توجه به شرایط خاص جامعه در مقابله با بیماری کووید ۱۹، برنامه ریشه کنی فلج اطفال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان آغاز شده است . وی تصریح کرد: هر چند که تلاش ها برای ریشه کنی فلج اطفال تداوم دارد ولی وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری در جهان و منطقه نشان دهنده بروز موارد در کشور های آندمیک (افغانستان و پاکستان) می باشد . مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک بیان نمود : برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو ، عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی همانند سال های قبل در دو نوبت (نوبت اول : ۲۵ بهمن ماه لغایت ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ و نوبت دوم : ۱۶ لغایت ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹) جهت گروه سنی متولدین ۱۳۹۴ انجام می پذیرد و در این نوبت تمامی کودکان زیر ۵ سال بر علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می گردند . دکتر رفیق دوست اهداف برنامه را دستیابی به پوشش صد در صد ایمنسازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجرین در ریشه کنی فلج اطفال عنوان کرد . در ادامه مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک از زحمات و تلاش های کادر بهداشتی و درمانی در راستای حفظ سلامت شهروندان تقدیر و تشکر نمود . گفتنی است در این طرح، کلیه کودکان زیر ۵ سال (ایرانی - ۹۹۱۸ نفر و غیرایرانی - ۱۴۵۳ نفر) در مرحله اول و دوم صرف نظر از انجام واکسیناسیون قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال را توسط ۹۰ تیم عملیاتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک دریافت می نمایند .

ادامه مطلب
همزمان با ولادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر از پرستاران خدوم و زحمتکش بیمارستان سیدالشهداء (ع) شهرستان زهک تقدیر شد.

همزمان با ولادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر از پرستاران خدوم و زحمتکش بیمارستان سیدالشهداء (ع) شهرستان زهک تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، این مراسم در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ با حضور جناب سرهنگ حیدری راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، جناب آقای دکتر رفیق دوست مدیر بیمارستان سیدالشهدا (ع)، جناب آقای احمدی مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی و پرستاران در محل سالن کنفرانس بیمارستان سیدالشها (ع) شهرستان زهک برگزار گردید. دکتر رفیق دوست رئیس بیمارستان سیدالشهدا (ع) در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : از ابتدای شیوع همه گیروی کرونا کارکنان حوزه سلامت در سطح شهرستان به صورت شبانه روز در مقابله با بیماری کرونا تلاش نمودند و با اجرایی شدن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توانستیم پیک شیوع بیماری در ماههای آبان و آذر را توسط کارکنان حوزه سلامت و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کنترل کنیم و در همین راستا تعداد موارد نمونه گیری با رپید تست از اطرافیان بیماران افزایش یافت و همچنین آمار موارد مثبت به شدت کاهش یافت . جناب سرهنگ حیدری راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان ضمن تبریک این ایام، از تلاش ها و مجاهدت های کارکنان بهداشت و درمان در امر مقابله با کرونا به ویژه در طرح شهید حاج قاسم سلیماتی تشکر نمود . وی در ادامه بر نقش بسیجیان جهت همکاری با پرسنل بهداشتی و توزیع کمک های مومنانه و بسته های حمایتی به بیماران کرونا مثبت و اعضای خانواده آنها اشاره نمود . در ادامه حاج آقای کوچک زهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بر نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در ارتقای جایگاه زن و الگوی حضور اجتماعی سیاسی زن مسلمان در جامعه اسلامی تاکید نمود . در پایان به رسم یادبود از زحمات و تلاش های خالصانه پرستاران با اهدا لوح و گل تقدیر و تشکر گردید .

ادامه مطلب
برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در محل نماز جمعه شهرستان زهک

برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در محل نماز جمعه شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ و در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، ایستگاه سنجش سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی در محل نماز جمعه این شهرستان برپا گردید . در این ایستگاه اقداماتی از قبیل ویزیت رایگان و سنجش فشار خون، قند خون و تب سنجی کلیه نماز گزاران انجام گرفت و توسط اعضای تیم سلامت آموزش های لازم در خصوص بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی از جمله شستشو و ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به نمازگزاران ارائه شد .

ادامه مطلب
جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اولویت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان زهک

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اولویت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اولویت طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای پوراندخت امام جمعه معزز شهرستان، مهندس اربابی فرماندار، دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان، مسئولین و نمایندگان ادارات عضو کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در ابتدای جلسه گزارشی از روند اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) در راستای مقابله با بیماری کرونا ارائه نمودند . وی در ادامه ضمن ارائه شاخص های مهم بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع همه گیری در سطح شهرستان گفت: سلامتی مردم برای ما اولویت اصلی است و باید همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی و گندزدایی مستمر محیط اهتمام داشته باشیم . مهندس اربالی فرماندار شهرستان زهک در این جلسه با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به وضع موجود مردم باید در مراکز و اماکن عمومی به دستورالعمل های بهداشتی عمل نمایند تا در وضعیت بحرانی قرار نگیریم . مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک در این جلسه، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان حوزه سلامت، بسیجیان و سایر ادارات و گروههای جهادی شهرستان در مقابله با ویروس کرونا گفت: با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان و مشارکت و همیاری مردم بتوانیم گام موثری در راستای مقابله با این بیماری برداریم . در این جلسه مهندس رافع شیخی رئیس اداره دامپزشکی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و استفاده از مرغ کشتار روز و همچنین بیماری هاری مطالبی را عنوان نمودند . در ادامه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبلی، کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان توضیحات مبسوطی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در شهرستان، بیماری آنفلوانزای پرندگان و بیماری هاری و همچنین مهم ترین معضلات سلامت محیط شهرستان را ارائه نمود .

ادامه مطلب
ویزیت رایگان بیماران در سومین روز از آغاز دهه مبارک فجر

ویزیت رایگان بیماران در سومین روز از آغاز دهه مبارک فجر

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک،در تاریخ ۹۹/۱۱/۱۴ در سومین روز از آغاز دهه مبارک فجر ویزیت رایگان در روستای جزینک توسط متخصص اعصاب و روان انجام گرفت . در این برنامه بیمارانی که اختلالات عصبی، روانی، افسردگی و اضطراب داشتند، ویزیت شدند و مشاوره روانشناسی به بیماران و اعضای خانواده آنها توسط متخصص اعصاب و روان ارائه شد .

ادامه مطلب
آیین تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا همزمان با شروع ایام مبارک فجر در شهرستان زهک

آیین تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا همزمان با شروع ایام مبارک فجر در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاربخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ به مناسبت گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر و به منظور تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا، مراسم باشکوهی در یادمان شهدای گمنام شهرستان زهک با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا پوراندخت امام جمعه معزز شهرستان، مهندس اربابی فرماندار، دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان و مسئولین ادارات و نهادهای تابعه شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: خون شهیدان، باعث بقا و ماندگاری نظام اسلامی شد، پس همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید همواره در مسیر اهداف شهدا حرکت کنیم و به دنبال تحقق اهدافی باشیم که این عزیزان برای آن به شهادت رسیده‌اند . وی، تجدید میثاق با ارزش ها و آرمان های شهدا و بیعت با رهبر فرزانه انقلاب و بستن پیوند ناگسستنی با ولایت را از وظایف دینی و آرمانی همه برشمرد

ادامه مطلب
اهدای خون پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک

اهدای خون پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک

در تاریخ۹۹/۱۱/۰۹ در راستای ترویج سنت حسنه اهدای خون و همچنین اشاعه فرهنگ ایثار و نوع دوستی، تعدادی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان و کانون بسیج جامعه پزشکی، اقدام به اهدای یک واحد از خون خود نمودند. لازم به ذکر است اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی اقدام به اهدای خون گروهی می نمایند .

ادامه مطلب
معاینه، انجام آزمایش های تشخیصی، تست تشخیص سریع ایدز و واکسیناسیون معتادان متجاهر در شهرستان زهک

معاینه، انجام آزمایش های تشخیصی، تست تشخیص سریع ایدز و واکسیناسیون معتادان متجاهر در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۸ با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک و ستاد مبارزه با مواد مخدر تعدادی از معتادان متجاهر از سطح پاتوق های این شهرستان جهت انتقال به کمپ ترک اعتیاد جمع آوری شدند. ضمنا در همین راستا آزمایش های تشخیصی، تست تشخیص سریع ایدز و واکسیناسیون جهت این افراد توسط گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت درمان شهرستان زهک انجام شد .

ادامه مطلب
ویزیت و تجویز دارو جهت سالمندان دارای بیماریهای زمینه ای و مشکل حرکتی در شهرستان زهک

ویزیت و تجویز دارو جهت سالمندان دارای بیماریهای زمینه ای و مشکل حرکتی در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۸ در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تیم مراقبت در منزل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک زهک به روستای جلالان شهرستان زهک مراجعه نمودند و سالمندان بالای ۶۵ سال دارای بیماریهای زمینه ای و مشکل حرکتی توسط پزشک ویزیت شدند و مکمل های دارویی بین سالمندان توزیع گردید . همچنین آموزش های لازم در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی و لزوم استفاده از ماسک و قرنطینه معکوس به سالمندان و اعضای خانواده آنها ارائه شد .

ادامه مطلب