خبر داخلی - آرشیو

جلسه شورای اداری در شهرستان زهک

جلسه شورای اداری در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ جلسه شورای اداری با ریاست مهندس اربابی فرماندار شهرستان، دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان و مسئولین و نمایندگان ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد . دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در ابتدا ضمن بررسی پیک چهارم کرونا و توصیه های بهداشتی را عنوان نمودند. دکتر رفیق دوست در ادامه افزود: با توجه به اینکه در موج چهارم کرونا قرار داریم نیز با تمام کارکنان بهداشتی و درمانی و پشتیبانی در حوزه شبکه بهداشت ، مراکز و خانه های بهداشت و بیمارستان نیز هم گام با تمام کشور، در حال نبرد با ویروس کرونا هستند ، و اقدامات صورت گرفته در مورد بیماری کرونا و تعداد افراد مثبت از اول شروع بیماری تا کنون را بیان نمودند. مدیر شبکه بهداشت و درمان بیان داشت: در راستای طرح حاج قاسم سلیمانی که با همکاری بسیج و دیگر ادارات انجام گرفته شده است. وی افزود، ضمن نصب بنر در کلیه ادارات و توصیه های بهداشتی به مسئولین ، گزارشی از انجام واکسیناسیون را عنوان نمودند. مهندس اربالی فرماندار شهرستان زهک در این جلسه از زحمات کلیه ادارات علی الخصوص مدافعان سلامت و سایر سازمان هایی که در رستای مقابله با کرونا به صورت جهادی عمل نمودند تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت: سلامتی مردم برای ما اولویت اصلی است و با توجه به وضعیت بیماری در سطح جامعه، باید همچنان بر اجرای پروتکل های بهداشتی در کلیه ادارات، بانک های سطح شهرستان ومراکز و اماکن عمومی تاکید نمود . وی در ادامه افزود:استفاده از سامانه جهت پیگیری و نصب بنر در کلیه ادارات را تاکید نمودند. در ادامه ایشان افزودند، با توجه به برگزاری انتخابات که از اهمیت زیادی برخوردار است، که جهت جانمایی با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت پذیرد.

ادامه مطلب
انجام رپیدتست از کلیه پرسنل کادر و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک

انجام رپیدتست از کلیه پرسنل کادر و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ به منظور بررسی وپیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس، انجام رپیدتست از کلیه پرسنل کادر و وظیفه توسط کارشناسان شبکه و کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان انجام گردید.

ادامه مطلب
برگزاری مراسم تقدیر از مدافعان سلامت و بسیجیان فعال در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آخرین روز از هفته سلامت سال ۱۴۰۰

برگزاری مراسم تقدیر از مدافعان سلامت و بسیجیان فعال در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آخرین روز از هفته سلامت سال ۱۴۰۰

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک : اجرای موفقیت آمیز طرح را مرهون همکاری فی مابین افراد مجموعه طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همه افراد جامعه هستیم . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، مراسم تقدیر از منتخبان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی  با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی،مسئولین شهرستان، مدافعان سلامت و بسیجیان در روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی شهرستان زهک برگزار گردید . دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در این مراسم تجلیل ضمن تبریک هفته سلامت گفت: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (طرح مدیریت وکنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله وخانواده محور) از اول آذر ماه در سطح کشور شروع شده و کماکان نیز ادامه دارد ودر این طرح همکاران کادر بهداشت و درمان ، بسیجیان ، نیروی انتظامی، شهرداری و هلال احمر و سایر سازمان ها در سطح شهرستان با هم همکاری داشتند و در طرح فوق بیماریابی به صورت فعال انجام گرفته و مراقبت، پیگیری، بررسی اطرافیان و همچنین توزیع بسته های بهداشتی وحمایتی نیز در اختیار خانواده های بیماران قرار می گرفت و در همین راستا ما اجرای موفق این طرح را مرهون همکاری فی مابین افراد مجموعه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و همه افراد جامعه می دانیم . وی ضمن تشکر از زحمات همه افرادی که در مقابله با بیماری کرونا به نوعی سهمی داشته اند گفت: طرح شهید حاج  قاسم سلیمانی همچنان ادامه داشته و مردم و مسئولین نیز پروتکل های بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی و شستشوی دست ها را البته با شیوه صحیح آن تا ریشه کن کردن بیماری کرونا رعایت کنند . مهندس اربای فرماندار شهرستان زهک در این مراسم از تلاش کارکنان بهداشتی و درمانی، بسیجیان و همراهی و همکاری کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان در امر مقابله با کرونا تقدیر و تشکر نمود . سرهنگ حیدری راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زهک نیز با حضور در مراسم تجلیل از منتخبان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت هفته سلامت گفت: بسیجیان از ابتدای شروع همه گیری کرونا به صورت فعالانه در کنترل بیماری تلاش نموده اند و در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در بحث های آموزش، مراقبتی ، نظارتی و حمایتی در پایگاههای سلامت و مقاومت ، تهیه بسته های حمایتی، کمک و حامی مدافعین سلامت و کادر بهداشت ودرمان بوده و هستیم . در خاتمه جلسه از  مدافعان سلامت و بسیجیان فعال در اجرای طرح طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تقدیم هدیه و اهداء لوحی از طرف مسئولین تقدیر و تشکر بعمل آمد .

ادامه مطلب
جلسه کارگروه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در شهرستان زهک

جلسه کارگروه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۵ جلسه اضطراری کارگروه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ با حضور مهندس اربابی فرماندار شهرستان، دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان و مسئولین و نمایندگان ادارات عضو کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد . دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در ابتدای جلسه فرارسیدن هفته سلامت سال ۱۴۰۰ را به حاضرین در جلسه به ویژه تلاشگران حوزه سلامت شهرستان تبریک گفت و اظهار داشت: امسال هفته سلامت، رنگ و بوی خاصی دارد و با هدف ترویج سلامت برای همه اقشار و همراهی با مدافعان سلامت با شعار " ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر" نامگذاری شده است. دکتر رفیق دوست در ادامه افزود: با توجه به اینکه در موج چهارم کرونا قرار داریم شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک نیز با تمام کارکنان بهداشتی و درمانی و پشتیبانی در حوزه شبکه بهداشت و بیمارستان نیز هم گام با تمام کشور، در حال نبرد با ویروس کووید ۱۹ هستند و تا مهار کامل آن و بازگرداندن سلامتی و آرامش، دست از تلاش برنخواهند داشت. وی در ادامه با توجه به وضعیت شهرستان در موج چهارم کرونا، برنامه های اجرایی جهت مدیریت و کنترل بیماری در شبکه بهداشت و درمان را بیان نمود . مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک در این جلسه از زحمات بی وقفه مدافعان سلامت و سایر سازمان هایی که در راستای مقابله با کرونا به صورت جهادی عمل نمودند تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت: سلامتی مردم برای ما اولویت اصلی است و با توجه به وضعیت بیماری در سطح جامعه، باید همچنان بر اجرای پروتکل های بهداشتی در کلیه ادارات، بانک های سطح شهرستان ومراکز و اماکن عمومی تاکید نمود . وی در ادامه افزود: انشاالله با همدلی، همیاری و همکاری مسئولین تمامی ادارات و شهروندان بتوانیم در آینده ای نزدیک گام های اثربخشی در مهار و کنترل بیماری کرونا برداریم . در ادامه شاخص های مهم همه گیری بیماری کووید ۱۹ و گزارشی از وضعیت این بیماری قبل از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین بعد از اجرای این طرح در سطح شهرستان و همچنین مهمترین اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان در راستای مقابله با بیماری کرونا ارائه شد .

ادامه مطلب
ویزیت رایگان بیماران روستای واصلان در هفته سلامت

ویزیت رایگان بیماران روستای واصلان در هفته سلامت

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ در پنجمین روز از هفته سلامت سال ۱۴۰۰ ویزیت رایگان بیماران در روستای واصلان از توابع شهرستان زهک انجام گرفت . در این برنامه کنترل قند خون، فشار خون از سالمندان و غربالگری افراد مشکوک به کرونا درب منازل توسط اعضای تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت واصلان با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان انجام گردید و آموزش های لازم در راستای استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستشوی مرتب دست ها به خانوارها ارائه شد .

ادامه مطلب
اجرای طرح ضربت به مناسبت هفته سلامت و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان زهک

اجرای طرح ضربت به مناسبت هفته سلامت و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ به مناسبت هفته سلامت و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضربت بازرسی از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، قنادی ها، و نانوایی های توسط کارشناسان شبکه با همکاری بسیج جامعه پزشکی در سطح شهر زهک به مرحله اجرا در آمد.در این بازدید نمونه برداری مواد غذایی مشکوک، جمع آوری مواد فاسد و تاریخ گذشته توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک انجام گرفت و بر نحوه انجام مراقبت های بهداشتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا، موارد لازم به متصدیان توصیه و آموزش داده شد.

ادامه مطلب
پیگیری و مراقبت بیماران و افراد مشکوک به کووید ۱۹ توسط تیم های رهگیری و مراقبت در منزل

پیگیری و مراقبت بیماران و افراد مشکوک به کووید ۱۹ توسط تیم های رهگیری و مراقبت در منزل

به گزارش روابط عمومی شهرستان زهک در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۲ با توجه به فرا رسیدن هفته سلامت و در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تیم های رهگیری و مراقبت در منزل به درب منازل بیماران و افراد مشکوک به کووید ۱۹ در منطقه شهری و روستاهای تحت پوشش شهرستان زهک مراجعه نمودند . در این برنامه در راستای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ ضمن انجام بیماریابی به صورت فعال، اقداماتی از قبیل مراقبت و پیگیری، گندزدایی منازل، توزیع بسته های آموزشی و آموزش مقابله با کرونا به خانوارها ارائه گردید .

ادامه مطلب
برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن هفته سلامت در محل نماز جمعه شهرستان زهک

برپایی ایستگاه سنجش سلامت به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن هفته سلامت در محل نماز جمعه شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۳ به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرارسیدن هفته سلامت سال ۱۴۰۰ (۱ لغایت ۷ اردیبهشت) ایستگاه سنجش سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی در محل نماز جمعه این شهرستان برپا گردید . در این ایستگاه اقداماتی از قبیل ویزیت رایگان و سنجش فشار خون، قند خون و تب سنجی نماز گزاران انجام گرفت و توسط اعضای تیم سلامت بین نمازگزاران ماسک و تراکت آموزشی با موضوعات "کرونای جهش یافته" و "نکاتی در مورد تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان" توزیع گردید و آموزش های لازم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله شستشو و ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک به نمازگزاران ارائه شد .

ادامه مطلب
تقدیر و تشکر از پرسنل آزمایشگاه مرکزی

تقدیر و تشکر از پرسنل آزمایشگاه مرکزی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، همزمان با ولادت حکیم جرجانی و روز علوم آزمایشگاه از پرسنل خدوم و زحمتکش آزمایشگاه مرکزی تقدیر به عمل آمد. دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک ضمن تبریک روز علوم آزمایشگاهی و تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل این مجموعه ، در خصوص اهمیت و ضرورت خدمت رسانی به مردم و بیماران مطالبی را ایراد نمودند. در پایان به رسم یاد بود از زحمات خالصانه پرسنل آزمایشگاه با اهدای لوح و کارت هدیه تقدیر و تشکر گردید.

ادامه مطلب