خبر داخلی - آرشیو

غربالگری و تب سنجی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

غربالگری و تب سنجی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

تب سنجی از متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان زهک انجام گرفت . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در راستای اقدامات کنترلی، پیشگیرانه و مقابله با کرونا ویروس کارشناس سلامت محیط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جهت بازدید و تب سنجی مراجعه نمودتد و از متصدیان این مراکز غربالگری و تب سنجی انجام گرفت . همچنین در این برنامه تراکت آموزشی توزیع و بر رعایت بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی و لزوم استفاده از ماسک تنفسی تاکید شد .

ادامه مطلب
مراقبت و پیگیری مادران باردار پرخطر درب منازل

مراقبت و پیگیری مادران باردار پرخطر درب منازل

در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹، مراقبت و پیگیری مادران باردار درب منازل انجام گرفت . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در راستای اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا ویروس و با توجه به اهمیت بالای مراقبت های دوران بارداری، مراقبت و پیگیری مادران باردار پرخطر با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ماماهای مراکز خدمات جامع سلامت درب منازل انجام گرفت. همچنین نکات آموزشی لازم با تاکید بر رعایت اصول بهداشت فردی و تنفسی و فاصله گذاری اجتماعی به مادران باردار ارائه شد .

ادامه مطلب
برگزاری کمیته مرگ و میر نوزادان و کودکان ۵۹_۱ ماهه

برگزاری کمیته مرگ و میر نوزادان و کودکان ۵۹_۱ ماهه

کمیته مرگ و میر نوزادان و کودکان ۵۹_۱ ماهه در شهرستان زهک برگزار شد . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، اولین کمیته مرگ و میر نوزادان و کود‌کان ۵۹_۱ ماهه در سال ۱۳۹۹ با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی ، کارشناس نظام مراقبت مرگ معاونت بهداشتی، متخصص اطفال بیمارستان سیدالشهداء (ع)، پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت و کارشناسان واحد سلامت خانواده و جمعیت در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک برگزار شد . در این جلسه ابتدا دکتر مجتبی رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک ضمن خوشامدگویی، بر حساس سازی پزشکان نسبت به علایم خطر در کودکان جهت بهبود شاخص های مرگ مطالبی را عنوان نمودند . در ادامه گزارشی از آمار ها و شاخص های مرگ کودکان و تجزیه و تحلیل علل مرگ های نوزادان و کودکان ۵۹-۱ ماهه در سال های ۹۷و ۹۸ توسط کارشناس مرگ کودکان شبکه بهداشت و درمان ارائه شد و نتایج مصوبات کمیته های قبلی بررسی شد . سپس مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی، ضمن بیان اهداف برنامه، در خصوص افزایش آمار مرگ و میر نوزادان و کودکان طی سالهای اخیر و لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش آمار مذکور مطالبی را بیان نمودند . در پایان علل مرگ نوزادی بیمارستانی و مرگ ۵۹-۱ ماهه بیمارستانی توسط متخصص اطفال تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی در راستای اجرای مداخلات موثر انجام گرفت .

ادامه مطلب
برگزاری کارناوال سلامت با قرائت پیام های بهداشتی

برگزاری کارناوال سلامت با قرائت پیام های بهداشتی

کارناوال سلامت با قرائت پیام های بهداشتی در شهرستان زهک برگزار شد . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در تاریخ ۹۹/۴/۹ کارناوال سلامت با هدف ارتقای سطح آگاهی و حساس سازی جامعه و اصناف برای رعایت موازین بهداشتی در مقابله با کرونا برگزار شد . هدف از برگزاری این کارناوال سلامت، حساس نمودن مردم و اصناف برای رعایت نکات بهداشتی با تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و اماکن شلوغ، رعایت بهداشت فردی و تنفسی و همچنین همکاری با پرسنل بهداشتی و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا بود . لازم بذکر است در این کارناوال، هشدارها و پیام های بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با کرونا از طریق بلندگو در سطح شهر زهک به مردم ارائه شد .

ادامه مطلب
مراقبت و پیگیری مادران باردار در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹

مراقبت و پیگیری مادران باردار در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹

مراقبت و پیگیری مادران باردار در شهرستان زهک انجام گرفت . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در راستای مقابله با بیماری کرونا ویروس، مراقبت و پیگیری کلیه مادران باردار با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط پزشکان و ماماهای شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان زهک انجام گرفت. همچنین در این برنامه به مادران باردار در خصوص اصول بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و همچنین علائم خطر دوران بارداری آموزش های لازم ارائه شد .

ادامه مطلب
ضدعفونی و گندزدایی منازل افراد مبتلا به کرونا ویروس

ضدعفونی و گندزدایی منازل افراد مبتلا به کرونا ویروس

ضدعفونی و گندزدایی منازل افراد مبتلا به کرونا ویروس در شهرستان زهک انجام گرفت . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک ددر راستای کنترل اپیدمی بیماری کرونا، در تاریخ ۱۳۹۹/۴/۵ پرسنل بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک به درب منازل افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس جهت انجام مراقبت و پیگیری مراجعه نمودند و نکات آموزشی لازم با تاکید بر اینکه در منازل بمانیم و توصیه به رعایت بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی به بیمار و خانواده وی ارائه شد. همچنین در راستای سالم سازی محیط، منازل بیماران ضد عفونی و گندزدایی گردید . گفتنی است پیگیری و مراقبت بیماران مبتلا به کرونا ویروس توسط بهورزان و مراقبین سلامت به صورت روزانه انجام می شود .

ادامه مطلب
بازدید مشترک از مرغ فروشی ها و مرغ پرکنی های سطح شهر زهک

بازدید مشترک از مرغ فروشی ها و مرغ پرکنی های سطح شهر زهک

بازدید مشترک از مرغ فروشی ها و مرغ پرکنی های سطح شهر زهک انجام گرفت . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، در راستای کنترل اپیدمی بیماری کرونا ویروس، از مرغ فروشی ها و مرغ پرکنی های سطح شهر زهک بازدید مشترکی با حضور کارشناس سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان، کارشناس فرمانداری، کارشناس اداره صمت و کارشناس اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی انجام گرفت. در این بازرسی رعایت نکات بهداشتی، طرح فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی جهت مقابله با کرونا ویروس مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس در مرغ فروشی ها و مرغ پرکنی ها برای حفظ سلامت کارکنان و مشتریان ارائه شد .

ادامه مطلب